منوی دسته بندی

اطراف رشت کجا بریم؟

در نزدیکی شهر رشت، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارند که در سفر به این منطقه، به‌هیچ‌وجه نباید دیدن آن‌ها را از دست بدهید.

رشت یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور است که سفر به آن، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای شما رقم خواهد زد. جاهای دیدنی رشت از پارک‌های دوست‌داشتنی و سرسبز گرفته تا خانه‌های تاریخی، شما را مجذوب این شهر خواهند کرد؛ اما اگر هوس بازدید از مکان‌های بکر و به‌دور از شهر به سرتان زد به اطراف شهر رشت بروید. در جاهای دیدنی اطراف رشت، می‌توانید در یک پارک جنگلی کمپ کنید، اطراف یک دریاچه زیبا یا یک محوطه تاریخی قدم بزنید، صدای یک آبشار باشکوه را بشنوید یا در کمتر از نیم ساعت به تماشای موج‌های خروشان دریا بنشینید.

رشت، شهر باران با بهاری پر از سرسبزی و طراوت، تابستانی گرم و دلچسب، پاییزی با هوای مه‌آلود و ابری و زمستان‌هایی معتدل، یکی از بهترین مقاصدی است که می‌توان در روزهای مختلف سال به آن سفر کرد. مردم این شهر بسیار خون‌گرم، مهربان و مهمان‌نواز هستند. رشت از آن دسته شهرهایی است که اگر یک بار به آن سفر کنید، عاشق آن خواهید شد و بدون شک، باز هم به آن سفر خواهید کرد.

دغدغه بسیاری از گردشگران بومی و غیربومی در سفر به مرکز استان گیلان، این است که اطراف رشت کجا بریم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جاذبه‌های گردشگری اطراف رشت را بیشتر بشناسید. شما می‌توانید در سفرهای یک‌روزه به این مقاصد بروید و از گشت‌وگذار در آن‌ها لذت ببرید.

اطراف رشت کجا بریم :

 

موزه میراث روستایی

  • فاصله از مرکز شهر رشت: ۲۱ کیلومتر – حدود ۲۴ دقیقه
  • نوع جاذبه: تاریخی
  • آدرس: جاده فومن سراوان، پارک جنگلی سراوان (مشاهده روی نقشه)
  • جاهای دیدنی اطراف رشت در بهار

موزه میراث روستایی گیلان، اولین موزه میراث روستایی ایران در پارک جنگلی سراوان است که تاریخ، فرهنگ، صنایع دستی، زندگی و سنت‌های گیلان را به نمایش می‌گذارد. شما با بازدید از این موزه، می‌توانید با معماری صد ساله مناطق جلگه‌ای و کوهستانی استان گیلان آشنا شوید و برای عزیزانتان سوغاتی بخرید.

پارک جنگلی سراوان

  • فاصله از مرکز شهر رشت: ۱۸ کیلومتر – حدود ۲۳ دقیقه
  • نوع جاذبه: طبیعی، تفریحی
  • آدرس: جاده فومن سراوان (مشاهده روی نقشه)
  • جاهای دیدنی اطراف رشت در بهار

پارک جنگلی سراوان، با ۱۴۸۷ هکتار وسعت در قسمت غربی جاده‌ رشت تهران قرار دارد و با وجود فضایی سرسبز و جادویی، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری اطراف رشت محسوب می‌شود. سراوان، یکی از قدیمی‌ترین زمین‌های جنگلی گیلان است که پوشش گیاهی منحصربه‌فرد آن در ارتفاع ۵۰ تا ۲۵۰ متری از سطح دریا، این پارک را تبدیل به مکانی با اهمیت و ویژه کرده است.

شما می‌توانید در پارک جنگلی سراوان، چادر بزنید و یک شب جذاب و فوق‌العاده را در فضای زیبا و بکر جنگل، سپری کنید

درختان ممرز، انجیلی، توسکا، کاج، سرو نقره‌ای و زربین در کنار گونه‌های جانوری مانند خرگوش، کبک، قرقاول، دارکوب، جغد جنگلی و راسو، طبیعتی بی‌نظیر از یک جنگل را به نمایش می‌گذارند.

یک مرداب کوچک نیز در پارک جنگلی سراوان وجود دارد که با چند سکوی چوبی و امکان قایق‌سواری، مکانی مناسب برای عکاسی و لذت بردن از طبیعتی بکر است. زمین پینت‌بال، موتورهای چهار چرخ، آلاچیق، پارک مخصوص کودکان، سرویس بهداشتی، نیمکت، منقل و جاده جنگلی از دیگر امکانات تفریحی این پارک هستند. 

برای ورود به پارک جنگلی سراوان، باید مبلغی پرداخت کنید. در بدو ورود، به هر گردشگر برای حفاظت از جنگل، یک کیسه زباله نیز می‌دهند که اقدامی پسندیده و جالب‌توجه است. شما می‌توانید در پارک جنگلی سراوان چادر بزنید و یک شب جذاب و فوق‌العاده را در فضای زیبا و بکر جنگل سپری کنید. بازدید از ضلع شرقی پارک جنگلی سراوان و باریکه‌ای از رودخانه سفید رود و سیاهرود را نیز از دست ندهید.

بلوار ساحلی انزلی

  • فاصله از مرکز شهر رشت: ۴۴ کیلومتر – حدود ۵۵ دقیقه
  • نوع جاذبه: طبیعی، گردشگری در شب
  • آدرس: انزلی (مشاهده روی نقشه)
  • جاهای دیدنی اطراف رشت در بهار

بلوار ساحلی انزلی، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی و بزرگ‌ترین بندر ساحلی جنوب دریای کاسپین است که در امتداد تالاب انزلی قرار دارد. این بوستان ساحلی با وسعت ۳۵۰۰ متر در سال ۱۳۰۵ ساخته شده است و دو موج شکن معروف در شمال آن، چشم‌اندازی بی‌بدیل در این منطقه ایجاد کرده‌اند. 

بلوار انزلی، اولین بوستان ساحلی ایران است که به سبک اروپایی ساخته شده است. در گذشته، این بلوار محل عبور و مرور کشتی‌هایی بوده است که از روسیه تزاری به ایران می‌آمدند و درست به همین دلیل، تاثیرات اروپایی بر بلوار و بسیاری از خانه‌های این بندرگاه به وضوح قابل‌مشاهده است.

قدم زدن در بلواری وسیع که از یک طرف، چشم‌اندازی از دریا، بندرگاه و کشتی‌‌های در حال رفت و آمد دارد و از طرفی دیگر، محدود به درختان سرسبز می‌شود، تجربه‌ای است که هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد. بازدید از بلوار انزلی به‌خصوص در شب، یکی از بهترین فعالیت‌های گردشگری است که می‌توانید در نزدیکی رشت تجربه کنید. پیاده روی در کنار دریا، تماشای برخورد موج‌های خروشان به موج شکن و وجود ده‌ها رستوران، فضایی فوق‌العاده را در انزلی فراهم کرده‌اند که در هیچ کجای ایران، نمی‌توان آن را تجربه کرد.

دیلمان

  • فاصله از مرکز شهر رشت: ۸۳ کیلومتر – دو ساعت
  • نوع جاذبه: طبیعی، ییلاق
  • آدرس: سیاهکل (مشاهده روی نقشه)
  • جاهای دیدنی اطراف رشت در بهار

دیلمان با فضایی جادویی و پر از جنگل‌ها، رودخانه‌ها و آبشارها، یکی از مقاصد تابستانی و مرتفع‌ترین ییلاق‌های استان گیلان است که با لقب «بهشت کوچک گیلان»، شناخته می‌شود. مسیر دسترسی به دیلمان با ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری از سطح دریا از شهر لاهیجان و سیاهکل می‌گذرد. مسیری پرپیچ‌وخم به مسافت ۴۵ کیلومتر از سیاهکل، شما را به این منطقه زیبا و خوش آب و هوا با قدمتی از پنج هزار سال قبل می‌رساند. آب و هوا در این منطقه کوهستانی در بیشتر روزهای سال سرد است و به همین دلیل، بهتر است در فصل تابستان به این ییلاق بروید و از آب و هوای خنک و دلچسب آن لذت ببرید.

دیلمان با فضایی جادویی و پر از جنگل‌ها، رودخانه‌ها و آبشارها، یکی از  مرتفع‌ترین ییلاق‌های استان گیلان است که با لقب «بهشت کوچک گیلان»، شناخته می‌شود

چشم‌اندازهای سرسبز در جاده جنگلی دیلمان، اسب‌ها و دام‌های در حال چرا در کنار جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری چون آبشار لونک (در ۲۵ کیلومتری دیلمان) و دشت شقایق (۶ کیلومتری شرق دیلمان) و همچنین جاذبه‌های تاریخی مانند قلعه و برج گرماور، کاروانسرای تی تی و آرامگاه بابا ولی، این ییلاق را تبدیل به بهشتی کرده‌اند که خاطره بازدید از آن تا سال‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.

ییلاق سلانسر

  • فاصله از مرکز شهر رشت: ۶۸ کیلومتر – یک ساعت و ۳۰ دقیقه
  • نوع جاذبه: طبیعی، ییلاق
  • آدرس:  رودبار (مشاهده روی نقشه)
  • جاهای دیدنی اطراف رشت در بهار

دهکده ییلاقی سلانسر، مکانی جادویی برای راه رفتن روی ابرها است که در شهرستان رودبار در ۱۲ کیلومتری غرب شهر رستم آباد قرار دارد. مسیر دسترسی به این منطقه، بسیار آسان و پوشیده از شالیزارهای جلگه سپیدرود، چشم‌اندازهایی از کوه درفک و گندم‌زارها و مراتع سرسبز است. برای رسیدن به این ییلاق، باید از یک جاده آسفالت و در نهایت، یک جاده خاکی در منطقه جنگلی پوشیده شده از درختان راش، کاج و بلوط بگذرید.

دشت‌های سرسبز این منطقه در فصل بهار، پوشیده از شقایق‌های وحشی و گل‌های رنگارنگ می‌شوند و فرصتی مغتنم برای عکاسی و لذت بردن از طبیعتی بی‌نظیر را در اختیار شما قرار می‌دهند.

پرسش‌های متداول

اطراف رشت کجا بریم؟

دغدغه بسیاری از گردشگران بومی و غیربومی در سفر به مرکز استان گیلان، این است که اطراف رشت کجا بریم؟ از بهترین مقاصد سفر یک‌روزه اطراف رشت می‌توان به موزه میراث روستایی، پارک جنگلی سراوان، پارک جنگلی و ساحلی درنیکا، سد بیجار، روستای پیربازار، روستای کچا و لشت نشا اشاره کرد..

اولین بندر تجاری دریای کاسپین کجاست؟

پیر بازار در گذشته به‌دلیل اتصال آبراه پیربازار به مرداب انزلی و غازیان انزلی، به‌عنوان اولین و پررونق‌ترین بندرتجاری دریای کاسپین در گیلان شناخته می‌شد.

اراضی لشت نشا در گذشته به چه کسی تعلق داشت؟

بیشتر املاک لشت نشا در زمان ناصرالدین شاه و مظفرالدین‌شاه، جزو املاک شاه بوده‌اند.

اولین بوستان ساحلی ایران کجاست؟

بلوار انزلی، اولین بوستان ساحلی ایران است که به سبک اروپایی ساخته شده است.
safargood وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *