منوی دسته بندی

بهترین سواحل کیش | امکانات + تفریحات و جاذبه‌ها

جزیره زیبای کیش با وجود سواحل درخشان و متنوع در میان آ‌ب‌های خلیج فارس، همواره یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جنوب ایران به شمار می‌رود.

وجود امکانات رفاهی و تفریحی مطلوب سبب شده است تا کیش به جزیره‌ای مناسب برای گشت‌وگذار و تفریح تبدیل شود. سواحل این جزیره از محبوب‌ترین جاهای دیدنی جزیره کیش و دنج‌ترین نقاط برای تماشای خلیج فارس محسوب ‌می‌شوند؛ هرچند به‌دلیل تعدد بهترین سواحل کیش، انتخاب بهترین و زیباترین ساحل سخت به نظر می‌رسد.

بهترین سواحل کیش:

ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا بزرگ‌ترین پارک ساحلی در شمالی‌ترین نقطه جزیره کیش است. شاید بتوان این ساحل را تمیزترین، دنج‌ترین و خلوت‌ترین ساحل کیش نامید. این پارک ساحلی زیبا در نزدیکی محله عرب‌ها و محل زندگی بومیان جزیره قرار دارد. گردشگران می‌توانند در کنار استفاده از تفریحات به‌روز جزیره، از بافت سنتی این منطقه و بازار عرب ها نیز بازدید کنند و با آداب و رسوم ساکنان آشنا شوند. این ساحل تصویر زیبایی از غروب خورشید پیش روی مسافران قرار می‌دهد و لاک‌پشت‌های آزاد جذابیت آن را بیشتر می‌کنند. ساحل میرمهنا زیستگاه جانوران دیگری همچون مرغ ماهی‌خوار و لک‌لک‌ها است.

میرمهنا نام یک سردار جنگی دوران قاجار است که با بسیاری از متجاوزان انگلیسی و هلندی مبارزه کرده است. پارک ساحلی میرمهنا محدوده مسجد خاتم‌الانبیا تا میدان جاسک را شامل می‌شود و اسکله ماهی‌گیری میرمهنا این ساحل را به دو بخش تقسیم می‌کند. بازار ماهی‌فروش‌ها و بازار سنتی عرب‌ها در فاصل کمی از این ساحل قرار دارند.

ساحل میرمهنا تمام امکانات لازم برای یک تفریح خانوادگی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. نمازخانه ساحلی، کتابخانه عمومی، باربیکیو، آلاچیق، بوفه، چایخانه سنتی، زمین بازی کودکان، اسکله تفریحی، سکو برای تماشای دریا، اسکله قایق تندرو و اسکله ماهی‌گیری از امکانات پارک ساحلی میرمهنا هستند. در اسکله ماهی‌گیری میرمهنا به‌غیر از زمان‌ تخم‌ریزی ماهی‌ها، در ساعات مشخصی از روز امکان ماهی‌گیری وجود دارد. به‌دلیل وجود صخره‌های بلند، شنا در این ساحل ممنوع است. دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری با قایق تندرو و قایق پارویی، جت اسکی و غواصی از جمله تفریحات ساحل میرمهنا هستند. این ساحل یکی از بهترین مناطق کیش برای غواصی است.

رستوران‌های توتی‌فروتی و میرمهنا در ساحل میرمهنا به مسافران خدمات می‌دهند. مراکز خرید زیتون، ونوس و صفین در نزدیکی این پارک ساحلی قرار دارند. هتل‌های خاتم، دیدار و امیرکبیر فاصله کمی با ساحل میرمهنا دارند. شهر زیرزمینی کاریز، پارک سافاری، خانه مردم‌شناسی کیش و آب‌انبار دوقلو از جاهای دیدنی نزدیک ساحل میرمهنا کیش هستند.

ساحل مرجان

ساحل مرجان یا ساحل حافظیه از زیباترین سواحل ایران و محبوب‌ترین سواحل جزیره کیش محسوب می‌شود. این ساحل با صخره‌های مرجانی، آب زلال و ماسه‌های سفید از جمله پاک‌ترین سواحل مرجانی ایران است که زاویه دید عالی از دریای نیلگون خلیج فارس و غروب خورشید پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. مرجان‌ها اکسیژن آب را تامین می‌کنند، باعث شفافیت آن می‌شوند و یکی از قدیمی‌ترین اکوسیستم‌های روی زمین هستند. این جلوه‌های زیبا و کم‌نظیر طبیعت از جمله زیست بوم‌های مهم به شمار می‌‎آیند.

اسکله بتنی ساحل مرجان کیش از بهترین مکان‌ها برای عکاسی و تماشای دریا است. مجسمه بتنی در انتهای این اسکله نظرها را به خود جلب می‌کند؛ این مجسمه در واقع مردی را نشان می‌دهد که آرام و آسوده در میان حلقه‌ای نشسته است و کرنا (یک ساز بادی محلی) می‌نوازد. به‌دلیل نورپردازی زیبای اسکله، این ساحل یکی از بهترین سواحل کیش در شب به شمار می‌رود. 

اسکله بتنی ساحل مرجان کیش منظره‌ای به‌یادماندنی از خلیج فارس برای شما به یادگار می‌گذارد
 

نیمکت برای تماشای دریا، آلاچیق، کیوسک اجاره موتور برقی و چهارچرخ و بوفه از جمله امکانات ساحل مرجان کیش هستند. عکاسی، دوچرخه و موتور سواری، پاراسل، جت اسکی، قایق‌سواری، عواصی، شاتل و بناناسواری از جمله تفریحات ساحل مرجان کیش محسوب می‌شوند. ساحل مرجان برای شنا مناسب نیست؛ زیرا تماس با مرجان‌ها به بدن صدمه می‌زند. این ساحل از بهترین سواحل کیش برای جمع کردن صدف محسوب می‌شود.

بازار مرجان و مرکز خرید کوروش در فاصله کمی از ساحل مرجان واقع شده‌اند. فودکورت فودلند، رستوران ساحلی بلولند و رستوران کافه یاس در نزدیکی این ساحل قرار دارند. هتل سیمرغ، هتل ارم کیش، هتل بزرگ داریوش، هتل شایان، پارمیس و هتل تعطیلات از جمله اقامتگاه‌های نزدیک به ساحل مرجان کیش هستند. تندیس اسب‌های ساحلی، کاخ‌های شماره یک و دو پهلوی، بازار فرانسوی‌ها، اسکله تفریحی بزرگ کیش و باغ پرندگان از جاذبه‌های اطراف این ساحل محسوب می‌شوند.

ساحل مرد ماهیگیر

پارک ساحلی مرد ماهیگیر یکی از نقاط دیدنی کیش است که گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. این پارک با ۴۰۰۰ متر مربع وسعت، بخشی از سواحل شرقی جزیره کیش است. مجسمه مرد ماهیگیری که در حال پرتاب تور خود به داخل دریا است، با ۱۲ متر ارتفاع، دومین مجسمه دکوراتیو بزرگ کشور بعد از مجسمه «صیاد آفتاب» در بندرعباس است که در این ساحل قرار دارد و هر بیننده‌ای را مبهوت زیبایی و عظمت خود می‌کند. این مجسمه تداعی‌گر فعالیت مردم بومی منطقه است.

دو آب‌نما در دو جهت شرقی و غربی پارک ساحلی مرد ماهیگیر ساخته شده‌ است که با جوی آب ۱۰۰ متری به هم وصل شده‌اند. سنگ‌فرش سنتی و استراحتگاه‌های زیبا زیر سایه درختان تنومند، هر رهگذری را مشتاق گذراندن وقت در این ساحل می‌کنند. در این پارک گیاهان بومی کیش همچون هور ایرانی، کنار، لور، گز، کرت، بمبرلاری و نخل خرما در کنار گیاهان زینتی غیربومی وجود دارند. ساحل مرد ماهیگیر نورپردازی بسیار هنرمندانه‌ای دارد و در هنگام غروب آفتاب منظره‌های بی‌نظیری برای عکاسی ایجاد می‌شود.

ساحل مرد ماهیگیر کیش بهترین مکان برای ساختن مجسمه‌های شنی است. تله‌کابین میکامال از فزار ساحل ماهیگیر عبور می‌کند. مرکز غواصی کیش در فاصله کمی از ساحل ماهیگیر واقع شده است. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا از دیگر تفریحات این ساحل به شمار می‌آیند. چند کافه شبانه‌روزی، بوفه، دو رستوران، آلاچیق، ایستگاه کرایه دوچرخه و مسجد از امکانات ساحل مرد ماهیگیر هستند. هتل شایان، ریان و پارسیان در فاصله کمی از این ساحل قراردارند. کارتینگ کیش، پارک شهر، بولینگ مریم کیش و اسکله بزرگ تفریحی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به پارک ماهیگیر هستند.

بهترین زمان سفر به جزیره کیش

اواخر فصل پاییز، طی فصل زمستان و اوایل بهار، آب و هوای کیش از لحاظ دما در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد و بهترین زمان برای حضور در سواحل زیبای جزیره است؛ البته در این زمان از سال جزیره شلوغ و پررفت‌وآمد خواهد بود. انتخاب برخی از افراد برای سفر به کیش، به‌دلیل برگزاری جشنوراه‌های مختلف، قرعه‌کشی‌ها، جشن‌ها و کنسرت‌ها، فصل تابستان است. جزیره کیش در پاییز به‌دلیل آب‌وهوای ناآرام، شروع مدارس و دانشگاه‌ها خلوت‌تر می‌شود. در این زمان از سال قیمت‌ هتل‌ها و بلیط‌ها ارزان‌تر است و جشنواره‌های حراج بسیاری برگزار می‌شود؛ به همین دلیل برخی پاییز را برای سفر به کیش و اقامت و خرید به‌صرفه انتخاب می‌کنند. 

اگر از ساکنان جزیره زیبای کیش هستید یا از سواحل آن دیدن کرده‌اید؛ لطفا نظرات خود را در پایین این مقاله با ما و مخاطبان کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین سواحل کیش کدامند؟

ساحل مرجان، ساحل سیمرغ، کلبه هور، میرمهنا، مرد ماهیگیر، اسکله تفریحی، درختان نارگیل

بهترین سواحل کیش در شب کدامند؟

کلبه هور، میرمهنا، مرجان، مرد ماهیگیر، اسکله تفریحی، سیمرغ، درختان نارگیل

خلوت‌ترین سواحل کیش کدامند؟

کلبه هور، درختان نارگیل، مارینا

بهترین سواحل کیش برای شنا کدامند؟

درختان نارگیل، مرد ماهیگیر، سیمرغ
safargood وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *