منوی دسته بندی

کویر ابوزید آباد

دیدنی‌های کویر ابوزیدآباد

جاذبه‌های دیدنی منطقه کویری ابوزید آباد بیشتر در شمال آن و در امتداد جاده خاکی به طول ۲۵ کیلومتر واقع شده‌اند. در فاصله‌ حدود هشت کیلومتری شهر، رمل‌های ماسه‌ای و تپه‌های شن روان هویدا می‌شوند؛ ولی برای رفتن به تپه‌های بزرگ‌تر و زیباتر باید مسیر کویر و کنار گذر دریاچه نمک چال عروس را طی کنید.

کویر ابوزید آباد بخش کوچکی از بیابان بزرگ «بند ریگ» را تشکیل می‌دهد و علاوه بر جذابیت طبیعی بالایی که دارد، ب واسطه آثار تاریخی و باستانی که در خود جای داده است، شهرت دو چندان دارد. بسیاری از گردشگران در سفر به کویر ابوزید آباد با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری در آن برای بازدید از اماکن تاریخی نزدیک به این کویر نیز برنامه‌ریزی می‌کنند. از بهترین جاهای دیدنی نزدیک کویر ابوزید آباد می‌توان به «قلعه کرشاهی»، «کوه یخاب»، «روستای ابیانه»، «آب‌انبار صفوی»، «شهر زیر زمینی اویی» و «شهر تاریخی نوش آباد» اشاره کرد.

 

بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد

بهترین فصل‌ها برای بازدید از کویر ابوزیدآباد پاییز، زمستان و در نهایت اوایل فصل بهار است. همچون سایر نقاط کویری، آب و هوای این منطقه در فصل تابستان گرم است. تورهای طبیعت‌گردی به مقصد کویر ابوزید آباد و شهر زیرزمینی اویی به‌طور معمول در نیمه سرد سال برگزار می‌شوند.

اقامت در کویر ابوزیدآباد

برای اقامت در کویر ابوزید آباد نیز می‌توانید کمپ خود را در میان شنزارها بر پا کنید. اقامت در میان تپه‌های شنی سرشار از سکوت و آرامش، می‌تواند شبی پر خاطره را برایتان رقم بزند. کاروانسرای ابوزید آباد نیز گزینه دیگر برای اقامت در این کویر است. 

کاروانسرای ابوزیدآباد

کاروانسرای ابوزیدآباد با پلانی چهار ایوانی و بیش از چهار قرن قدمت، متعلق به دوران صفوی است. این كاروانسرا در ابتدای ساخت برای كاروان‌ها و مركب‌هایشان به‌عنوان مكان استراحت بوده و تا ۶۰ سال گذشته شتربانان از یزد، اصفهان و شهرهای دیگر در این كاوانسرا اتراق می‌كردند. كاروانسرای شاه عباسی ابوزیدآباد در ت‍‍اری‍خ‌ بیست و سوم م‍رد‌اد س‍‍ال‌ ۱۳۷۸ ب‍ه‌ ش‍م‍‍اره‌ ۲۳۷۱، در ف‍‍ه‍رس‍ت‌ ‌آث‍‍ار م‍ل‍‍ی‌ ک‍ش‍ور به ثبت رسیده است. 

این کاروان‌سرا نزدیک به ۴۰۰ سال است که از مسافران پذیرایی می‌کند. این کاروانسرا از زمان ساخت در دوره صفویان تا به امروز، فعال بوده است و امروزه نیز هم‌چنان فضایی مناسب برای استراحت با امکانات رفاهی مطلوب دارد. کاروانسرای ابوزیدآباد از کاشان (میدان بسیج) ۲۰ کیلومتر جاده آسفالت و تا کویر ۱۰ دقیقه فاصله دارد.

تفریحات کویر ابوزیدآباد

کویرپیمایی یا پیاده‌روی در کویر، عکاسی، آفرود، شترسواری، تماشای آسمان شب و موتور چهارچرخ از جمله تفریحاتی هستند که می‌توانید در کویر ابوزیدآباد تجربه کنید.

پوشش گیاهی و جانوری کویر ابوزیدآباد

در کویر ابوزید آباد پوشش گیاهی کویری نیز به چشم می‌خورد. این پوشش گیاهی سبب گرد آمدن گونه‌های مختلف جانوری نیز شده است. پوشش جانوری منطقه عبارت است از شاهین، عقاب، خرگوش، روباه شنی، گربه شنی، شغال، گرگ، جرد، هوبره انواع آگاما و مار، لاسرتای مرنجابی و پامسواکی.

 

پرسش‌های متداول

کویر ابوزیدآباد کجاست؟

کویر ابوزید آباد بخشی از بیابان بزرگ بند ریگ در شمال ابوزیدآباد و شمال شرقی کاشان است.

فاصله کویر ابوزیدآباد تا تهران چقدر است؟

فاصله تهران تا کویر ابوزید آباد تنها در حدود ۲۷۰ کیلومتر است.

کویر ابوزیدآباد چه دیدنی‌هایی دارد؟

قلعه کرشاهی، کوه یخاب، روستای ابیانه، آب‌انبار صفوی، شهر زیر زمینی اویی و شهر تاریخی نوش آباد از جمله جاهای دیدنی کویر ابوزیدآباد هستند.

بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد کدام فصل است؟

بهترین فصل‌ها برای بازدید از کویر ابوزیدآباد پاییز، زمستان و در نهایت اوایل فصل بهار است.

safargood وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *